sestdiena, 2011. gada 8. oktobris

"Še tev dālders, pērc ko gribi...

...nesaki ne jā, ne nē, ne balts, ne melns." Šie vārdi, no manas bērnības spēles, bija pirmais, kas man ienāca prātā, kad brālis parādija savu atradumu-dālderi. Laukos uzraka :).

 Tas ir Spanijas Nīderlandes Alberta dālderis. XVII-XVIII gs. šī bija Latvijā visplašāk izplatītākā sudraba monēta. To sāka kalt 1612. gadā Nīderlandē.

Sudraba Alberta dālderis-svars 28 gr, diametrs 40 mm.

 Un tādai naudiņai vajadzēja īpašu vietiņu, kur to glabāt. Tāpēc, pēc brāļa lūguma, tika sašūts ādas maisiņš.

Tā kā naudai patīk dzīvot sarkanos makos, tad ari maisiņu šuvu sarkanu. Darbā atradās sarkanas ādas atgriezumi, nu tieši tik daudz, lai sašūtu tādu mazu maisiņu :)



Dālderis no priekšpuses.

Dāldera ģērboņa puse.



Un te jau savā jaunajā mājvietā.

Dievinu senas lietas!!! Tāpēc ar lielu sirsnību gatavoju šo maisiņu :)

7 komentāri:

  1. Ineta, to var redzēt! Īsts meistardarbs.

    AtbildētDzēst
  2. vertiigs atradums un feins maisinjsh. :)

    AtbildētDzēst
  3. maciņš dievīgs - patiesi atbilstošs sava satura nesējs :))) Ļoti, ļoti skaists darbs un izskatās uz FF (ja no literatūras klasikas mēģinātu raksturot).
    Es jau ar ir seno lietu atkarīgais - vienmēr jūtu bijību pret vēsturiskām lietām, tās tomēr ir citu laiku un citas kultūras liecinieces...

    AtbildētDzēst
  4. Aija, paldies :)

    Madara, atradums ir tiešām vērtīgs ;)

    Paldies, Inese! Tu ļoti precīzi pateici par senām lietām, un ari es izjūtu bijību un cieņu pret vecām un vēsturiskām lietām.

    AtbildētDzēst
  5. Gandrīz vai - Retro un Sentiments. :) Un pat īsti nezinu, kas kam labāk piestāv - maciņš dālderim vai otrādi. Bet nu sader kā cimds ar roku. :)

    AtbildētDzēst
  6. uii kas par skudriņām man pārskrēja, kad izlasīju. Man patīk šitie atradumi :)Bērnībā pati reiz piemājas dārzā atradu vācu 10 feniņus. aiz laimes gluži vai apčurājos, bet tētis mani ''aplauza'', pavēstīdams, ka tādi Latvijas zemītē esot vairāk kā slieku un ir ļoti izplatīts atradums :D bet zinu,ka vecāku mājās viņš kaut kur stāv :)
    Un maciņš ļoti jauks!

    AtbildētDzēst
  7. Paldies, Sixspārne :)

    Pai, paldies! Man patika Tavs stātiņš par savu atradumu, sevišķi par laimes izjūtām :D. Man mazai ļoti patika laukos staigāt pa vecām pamestām mājām, vilku uz vecmammas mājām visvisādas vecas lietas un spēlējos ar tām, priecājos pat par atrastajiem krāsainiem stikla gabaliņiem-domāju, ka tie ir dārgakmeņi :D

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...