sestdiena, 2011. gada 12. novembris

Zirņu pāksts šušana


Lai sašūtu noslēpumaino zirņu pāksti vajadzēs audumu pāksts virspusei un kaut ko uz kā to uzšūt, lai pāksts ir stabila un tur savu formu. Es izmantoju  būvmateriālu veikalā nopirkto...nu nezinu kas tas ir :D, bet man tas iepatikās un nopirku, ko izmantoju somiņu šūšanā. Un vēl rāvējslēdzis-20 cm garš.

Audums iekšpusei.

Auduma gabaliņš lapiņām, vada gals priekš čirkas (es no vecām, nelietojamām elektroprecēm parasti nogriežu vadus un glabāju..a ja nu noderēs :D ) un kreppapīra strēmele ar ko aptīt vadu.

Uzzīmēju piegriezni pākstij.

Vispirms uztaisīsim lapiņu ar čirku.
Improvizējot uzzīme lapu, pēc izvēles- cik lielu gribas :)

Izgriež, apdedzina maliņas. Tad atrod lapas vidiņu un ļoti uzmanīgi izdedzina mazu caurumiņu- tur cauri vērsies čirka.

Tagad ķeramies pie vada gala. uzspiež nedaudz līmes, nostiprina galu un tin līdz lejai virsū kreppapīru.
Glīti aptin galu.
Un turpina tīšnu atpakaļ. Nostiprina kreppapīru.
Visam kātam uzspiež līmi un sākam ķēpāties :D - nosmērē visu čirku ar līmi. Noliek maliņā, lai līme nokalst.

Kamēr kalst kātiņš- čirka, sašusim pašu pāksti. Izgriež abus audumiņus pēc piegrieznes, piegriežot klāt vīļu tiesu.
Man nesanāca vīļu tiesu piegriezt klāt-  mazs auduma gabaliņš gadijās,
tāpēc ari pāksts sanāca mazāka, kā bija ieplānots :(

 
Virsai domāto audumu uzšuj uz kaut kā stingrāka, lai pāksts tur savu formu.

Gan virsai, gan iekšpusei, gan ari rāvējslēdzim atzīmē centru.

Iešuj rāvējslēdzi.




Pie šuves atsūj iekšējo audumu, lai tas neķeras rāvājslēdzi.

Tagad jāaizšuj pāksts "dibens"-pirms to aizšuj, obligāti jāattaisa rāvējslēdzi, savādāk nevarēs pāksti izvērt.
Iekšējam audumam atstāj gabaliņu neaizšūtu-pa to izvērsies pati pāksts.


Jūs noteikti esat nesaprašanā- kāpēc tur ir piešuta tā avīze? Nu ir pienācis tas brīdis, kad varu padalīties ar nelielu šūšanas knifiņu. Tas materiāls, kurš man tik dikti iepatikās- nu nemaz nav domāts lai to šūtu ar šujmašīnu- pēdiņa pa šo materiālu neslīd. Un te ir jāliek lietā vecais, labais variants šuvēju vidu (tas nāk no mana vecā darba kolektīva vidus , varbūt ari citas to pielieto? )-šūšana caur papīru. Izmantoju avīzi, jo tā ir plāna un vieglāk noplēst, var ari citu papīru izmantot.
 Kad nošuta vīle, tad gar to ar nagu novelk, nolokot avīzi, pēc tam uzmanīgi noplēš vienu maliņu, tad otrai maliņi tikai mazliet jāpiepalīdz "nokrist".



Caur atstāto caurumu izveram pāksti uz labo pusi. Pāksts galā izduram caurumu-tikai ne uz vīles, bet blakus, caur to iebāžam kātiņu-čirku, uzkura uzvēta lapiņa.


Aizšuj caurumu. Piešuj lapiņu pie pāksts. Uzčirko kātiņu.

Pāksts gatava! Man tik tie paši zirņi mazliet par lielu - jāsaspiespiež bumbiņas, lai aizvērtu slēdzi :D , tā jau ari domāju, kad būs par mazu tā pāksts, jo vīles netika piegrieztas klāt...



Ļoti ceru, kad kaut cik saprotami esmu pasniegusi to zirņu pāksts sašūšanu :)



3 komentāri:

  1. paldies milzum milzigais! vienkarshi lieliska pamaciba! es pat tagad zinu, ko manas meitinas dabus ziemassvetkos!:)
    velreiz PALDIES!:)

    AtbildētDzēst
  2. kolosāls aprakstiņš - paldies (lai arī pati esmu pārliecināta, ka pie kaut kā tik cimperlīga nepieķeršos :D) Milzīgs paldies par avīzes strēmeles noslēpumu - kā reizi esmu cīnījusies ar sintapona piešūšanu, kad ķepiņa velk līdzi pūku mākoni :)

    AtbildētDzēst
  3. Agnese, LŪDZU! Man prieks, kad Tev noderēs šis apraksts :)

    Inese, milzīgs lūdzu :)! Priekš manis tas reizēm ir kā glābējzvans- to šūšanu caur papīru pielietoju ari šujot audumus, kurus sadzen-viena puse uzturās, otra nostiepta. Un ādu ari sanāk tā šūt, tam maisiņam priekš dāldera visas šuves dabūju tā šūt, jo ari dūrienus izlaida- reizēm ari pie tādas kaites tā papīra strēmele labi noder.

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...